Introductie

Wil jij meebouwen aan de nieuwe toekomst van Welzorg? Kun jij uitstekend je weg vinden als Commercieel manager waarbij geen dag hetzelfde is? Maak jij als Commercieel manager met je team waar wat Welzorg belooft en kun je samen met de rest van de organisatie tot de beste resultaten komen voor zowel de klant als Welzorg? Weet jij te schakelen op diverse niveaus en een ‘can do’ gevoel te creëren? Ben jij succesvol commercieel actief geweest voor gemeenten of zorgorganisaties? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functie

Als Commercieel manager ben je met je team verantwoordelijk voor ondersteunen van het commerciële resultaat en de landelijke accounts. Je team bestaat uit een manager landelijke accounts, 4 WLZ specialisten, 3 WMO specialisten en 3 Productspecialisten. De specialisten adviseren en ondersteunen naar behoefte de rayonmanagers bij hun commerciële activiteiten. Je rapporteert aan de Commercieel directeur. De standplaats van Welzorg is Almere (maar je werkt ook ambulant).

Je draagt gezamenlijk zorg voor het opstellen en uitrollen van commerciële plannen, en bent sparringpartner voor regio- en rayonmanagers in het land. Verder geef je leiding aan jouw team, je enthousiasmeert en inspireert. Je coacht de teamleden, ondersteunt bij veranderingsprocessen en stimuleert kwaliteitsverbetering. Een goede performance richting (toekomstige) klanten en interne optimalisatie is jouw doel. Je initieert ontwikkeling en optimalisatie van het commercieel denken en doen van je team en de rest van de organisatie.

Welzorg is een commerciële organisatie in transitie naar een steeds meer klantgerichte en toekomstbestendig organisatie. Welzorg heeft met de klantcontactorganisatie de planning en logistieke activiteiten van alle regio’s op één centrale locatie georganiseerd. Dit om de klant en de lokale teams zo effectief mogelijk te ondersteunen vanuit één centrum. Lokale teams staan dichtbij de klant en zorgen voor de dienstverlening.

We zoeken daarom een manager die niet alleen ervaring heeft met leiding geven in een commerciële organisatie in verandering, maar ook begrijpt dat reorganiseren hand in hand gaat met ontwikkelen. Je bewaakt de rust en kwaliteit, stuurt op (sales)-ontwikkelingen en andere KPI’s en neemt je team hierin mee. Je bent pragmatisch ingesteld, daadkrachtig in je beslissingen en je weet, ook onder druk, veerkracht te tonen.

Kerntaken:
• Je ondersteunt met je team de rayons op commercieel vlak.
• Je stelt een jaarplan en een checklist voor de commerciële activiteiten op en leeft deze na.
• Je stelt salesbudgetten en accountplannen op en monitort het behalen van de doelstellingen.
• Je bewaakt en rapporteert de financiële status (uitgebrachte offertes, aantal hits, omzet etc.).
• Je zorgt voor de juiste rapportages voor de opdrachtgevers en interne organisatie.
• Je zorgt voor commerciële groei binnen marktsegmenten/diensten.
• Je ondersteunt regio-, rayon- en business unitmanagement bij de uitvoering van de commerciële plannen.
• Levert (on)gevraagd input aan Tenderdesk ten behoeve van offertes en aanbestedingstrajecten.
• Je zorgt mede voor een juiste uitstraling en naamsbekendheid van Welzorg.

Aanbod

Een afwisselende baan waarbij je veel vrijheid krijgt om zelfstandig te opereren. Je werkt in een veranderende en zeer dynamische omgeving.
Het betreft in eerste instantie een functie voor 1 jaar van 32 tot 40u per week. Het salaris is max. €7000,- bruto per maand op basis van 40 uur, afhankelijk van opleiding en werkervaring. Op basis van targets is er ook een variabele beloning mogelijk van max 20% van het jaar salaris. Daarnaast heb je recht op vakantiegeld (8%) en krijg je een leaseauto. Aanstelling vindt gezien de ontwikkelingen eerst plaats voor een periode van één jaar.

Functie-eisen

• Minimaal afgeronde Hbo-opleiding
• Je hebt meerdere jaren leidinggevende ervaring in een commerciële positie, gericht op de verkoop van concepten, diensten of middelen bij een zakelijke dienstverlener.
• Voorwaarde is ervaring met onze opdrachtgevers zoals gemeenten en zorgorganisaties.
• Je hebt een visie, bent initiatiefrijk en dynamisch in je optreden.
• Je hebt kennis van de zorgmarkt, bent goed in het opbouwen en onderhouden van relaties, resultaatgericht en weet het team op dusdanige wijze te inspireren en motiveren dat salestargets worden gerealiseerd en klanten Welzorg als vertrouwde partner zien.
• Je kent de regelgeving rondom WLZ, WMO en de Zorgverzekeringswet en de implicaties voor bovenstaande processen.
• Je bent betrokken en gaat door tot je werk af is, de KPI’s zijn behaald zijn en zowel je klant als je medewerker tevreden is.
• Je bent oplossingsgericht, kwaliteitsgericht en accuraat. Je kan daarbij zorgvuldig en planmatig werken.

Organisatie

Welzorg is gespecialiseerd in verkoop, advies, service, aanpassing en verhuur van hulpmiddelen voor mensen met een functiebeperking of mobiliteitsprobleem. De belangrijkste opdrachtgevers zijn gemeenten, zorgorganisaties, zorgverzekeraars en particulieren.

Welzorg heeft een platte, decentrale organisatiestructuur met een informele sfeer en een uitdagend werkklimaat. Bij Welzorg staat open communicatie en betrokkenheid voorop. Welzorg telt circa 950 medewerkers en maakt onderdeel uit van de Louwman Groep. Voor meer informatie ga je naar https://www.welzorg.nl/.

Inlichtingen

Neo-Mundo is een advies en werving- en selectiebureau voor midden en hoger personeel in de zorg en meer en werft de functie voor Welzorg. Voor meer informatie neem je contact op met Neo-Mundo, op 010-7600985 of via info@neo-mundo.nl.

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk. Bekijk onze Vacature pagina voor een overzicht van actuele vacatures.