Neo-Mundo

Ingevuld | Medior/Senior Adviseur Financiën en Beleid GGz Zorg (32-36 uur) – Rijen

Introductie

Neo-Mundo, zoekt met haar partner GGz Breburg mee naar een: Medior/Senior Adviseur Financiën.

Hou jij op de voet veranderingen bij van wet- en regelgeving en de actuele financiële landelijke ontwikkelingen in de zorg? Ben jij in staat complexe regelgeving tot de essentie terug te brengen en zie jij het als een uitdaging om GGZ Breburg regelarm te maken? Heb je gevoel voor zorgprocessen, ervaring met AO/IC en ben je in staat deze te veranderen en te implementeren? Lukt het je om de gevolgen daarvan om te zetten in voorstellen voor aanpassingen in het GGZ Breburg beleid en de uitvoeringsafspraken? En geef jij gevraagd en ongevraagd advies, waarbij je het belang van de organisatie voorop stelt en je op basis daarvan zorgt voor goede eindresultaten?

Dan is GGZ Breburg, een grote zorgorganisatie in Brabant, op zoek naar jou!

Organisatie

GGZ Breburg belooft voor het verzorgingsgebied Midden- en West-Brabant om mensen met een psychiatrisch probleem de best passende specialistische hulp en begeleiding te bieden, zodat zij verder kunnen in het dagelijks leven. Dat doen we deskundig, met aandacht en doortastend. Veerkracht is een sleutelbegrip. Het geeft weer wat we willen bereiken: het versterken van de eigen kracht. Voor cliënten én medewerkers. We zetten onze klinische voorzieningen om naar ambulante zorg. Behandelen en begeleiden in de eigen omgeving van cliënten staan voorop.

Bij GGZ Breburg staat het primair proces centraal en is het management integraal verantwoordelijk voor personeel, organisatie en financiën. De sector Financiën, ICT, Facilitair en Vastgoed vormt samen met Innovatie & Kwaliteit en P&O en Communicatie de ondersteunende sectoren. De samenwerking tussen zorggroepen en sectoren biedt een meerwaarde voor het primair proces. De sectoren zijn intern dienstverlener én bewaker van gezamenlijke kaders.

Financiën bestaat uit vier afdelingen; Business Control (BC), Financial Control (FC), Financiële Service organisatie (FSO) en Zorgverkoop en Proces Ondersteuning (ZPO). De afdelingen zijn in ontwikkeling naar een nieuwe manier van dienstverlening aan de organisatie als serviceverlener, kenniscenter en bewaker van kaders.

De afdeling ZPO (5 fte) bewaakt de zorgomzet met behulp van professionele ondersteuning in zorgregistratieprocessen en verkoopprocessen. Daarbij worden de actuele ontwikkelingen van contracten en regelgeving toegepast en is er aandacht voor efficiënte en effectieve zorgprocessen. De afdeling kenmerkt zich door; expertise in regelgeving, kennis van de werking van administratieve processen en interne controles (AOIC) en het kunnen vertalen naar financiële consequenties. Kritisch, accuraat, analytisch, overtuigingskracht zijn daarbij belangrijke competenties.

Je maakt als medior of senior Adviseur Financiën en Beleid onderdeel uit van de afdeling ZPO en ontvangt hiërarchisch leiding van de Manager ZPO/BC Je zal een belangrijke rol gaan spelen in het meebouwen aan de verdere groei en professionalisering van GGZ Breburg, de sector Financiën en de afdeling ZPO.

Functie

GGZ Breburg zoekt een Adviseur Financiën en Beleid, met een resultaatgerichte en verbindende opstelling, die zowel gevraagd als ongevraagd (strategisch) advies geeft. Je volgt en analyseert wet- en regelgeving, ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor de zorggroepen en zorgthema’s. Je signaleert de knelpunten in het bestaande beleid, formuleert beleidsalternatieven en stelt adviezen, plannen en projectvoorstellen op. Ook ben je in staat om huidige zorgprocessen tegen het licht te houden en vernieuwende processen te ontwikkelen.

We zijn op zoek naar iemand met een sterk ontwikkelde organisatiesensitiviteit, die het belang van de organisatie voorop stelt en op basis daarvan zorgt voor goede eindresultaten. Je coördineert het proces van uitvoering, bewaakt de voortgang en legt verantwoording af over de resultaten, waarbij je zorgt voor draagvlak bij de zorggroepen en afdeling voor de implementatie van het beleid. Je evalueert en toetst geïmplementeerd beleid. Verder verzorg je voorlichting over wet- en regelgeving en ben je aanspreekpunt en vraagbaak voor de medewerkers; Je bent eigenlijk een klankbord, expert, intermediair en uitvoerder ineen.

Functie eisen

• Je bent een ervaren adviseur in de zorg, bij voorkeur in de GGZ, bij een zorgverzekeraar en/of een consultancy bureau.
• Je beschikt over Post HBO/universitair werk- en denkniveau.
• Je bent als inhoudsdeskundige in staat om nieuwe wet- en regelgeving je snel eigen te maken, de vertaalslag te maken naar de praktijk en de wijzigingen te verankeren in de zorgprocessen.
• Je hebt kennis van en ervaring met het (her-) inrichten van processen en procedures, geholpen door een sterk analytisch vermogen.
• Je hebt kennis en ervaring met AO/IC.
• Je weet risico’s op waarde in te schatten en bent bewezen succesvol om proces-verbeteringsprojecten tot een goed einde te brengen.
• Je bent een zelfstartende medior of senior die beschikt over uitstekende sociale- en procesvaardigheden, geduld, incasserings- en relativeringsvermogen.
• Je beschikt over uitstekende sociale, coachende en communicatieve vaardigheden.
• Daarnaast ben je resultaat- en klantgericht en beschik je over innoverend en analytisch vermogen.
• Je bent in staat jouw focus op het eindresultaat te houden en bent een stabiele persoonlijkheid in een sterk veranderende omgeving.
• Je weet om te gaan met tegengestelde belangen en weet tot breed gedragen voorstellen te komen.

Gewenste eigenschappen:
• Verbindend en resultaatgericht.
• Kunnen denken in processen en modellen en deze vertalen naar begrijpbare taal.
• Overtuigend en motiverend.
• Stressbestendig en in staat om onder tijdsdruk te werken.
• Deskundig, scherp in analyse en conceptueel sterk.
• Doortastend, proactief en denkt in mogelijkheden.
• Flexibel, schakelt snel en weet te allen tijde in- en overzicht te houden.
• Goed ontwikkelde communicatieve en adviesvaardigheden, pro actief, organisatiesensitiviteit. (diplomatie en tact), samenwerkingsgericht, kritisch en onafhankelijkheid, dienstverlenend en zeer sterk in plannen en organiseren.

Aanbod

Wij bieden:
• Een werkomgeving in een dynamische maatschappelijke organisatie die gekenmerkt wordt door een informele werksfeer en collegialiteit.
• Een interessant werkgebied voor professionals; voor mensen die actief waarde willen toevoegen aan een organisatie en sector in verandering en ontwikkeling.

Arbeidsvoorwaarden:
De functie wordt, afhankelijk van ervaring, gewaardeerd in FWG 60 (minimaal € 2633,- en maximaal € 4105 ,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband). Overige arbeidsvoorwaarden/mogelijkheden zijn conform de CAO-GGZ.

Inlichtingen

Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met Koen Eekhout, Manager Financiën via telefoonnummer 088-0167080 of per mail k.eekhout@ggzbreburg.nl.

Sollicitatie

Vóór maandag 30 maart te richten aan GGZ Breburg, t.a.v. Nick van Gemert, afd. P&O en Communicatie, Postbus 770, 5000 AT Tilburg, of via e-mail: sollicitatie@ggzbreburg.nl o.v.v vacaturenummer FIFV-15-008. Gelieve NIET, onderstaande sollicitatie-button gebruiken

Solliciteren