Introductie

Ben jij een ervaren adviseur in de zorg? Herken jij jezelf als iemand die veranderingen van wet- en regelgeving en de actuele (financiële) ontwikkelingen in de zorg op de voet bijhoudt? Heb je gevoel voor zorgprocessen en ervaring met AO/IC? En ben je in staat deze complexe materie te vertalen tot de essentie en dit vervolgens binnen de gehele organisatie te vermarkten en implementeren?

Kortom: ben jij de persoon die GGZ Breburg regelarm gaat maken? Dan is GGZ Breburg op zoek naar jou!

Functie

Als senior beleidsadviseur zorg kom je te werken op de afdeling Zorgverkoop en Proces Ondersteuning (sector Financiën). Je analyseert wet- en regelgeving, volgt recente ontwikkelingen en begrijpt de gevolgen voor de zorggroepen en zorgthema’s. Aan de hand daarvan signaleer je de knelpunten in het bestaande beleid, formuleer je in samenwerking met de zorg beleidsalternatieven en help je deze te implementeren. Huidige zorgprocessen houd je tegen het licht en daarbij ontwikkel je vernieuwende processen. Je hebt hierbij een resultaatgerichte en verbindende opstelling en bent niet bang om gevraagd én ongevraagd strategisch advies te geven.

We zoeken een deskundig beleidsadviseur met organisatiesensitiviteit, die in processen en modellen kan denken. Jij coördineert het proces van uitvoering, bewaakt de voortgang en legt verantwoording af over de resultaten. Daarbij zorg je voor draagvlak bij de zorggroepen en de afdeling, voor de implementatie van het beleid. Je moet dus goed kunnen overtuigen! Verder verzorg je als beleidsadviseur voorlichting over wet- en regelgeving en ben je aanspreekpunt en vraagbaak voor de medewerkers; je bent eigenlijk een klankbord, expert, intermediair en uitvoerder ineen.

Aanbod

• Een baan bij een dynamische maatschappelijke organisatie in verandering waar je echt het verschil kan maken.
• Een informele werksfeer, collegialiteit en flexibele werktijden.

De functie wordt, afhankelijk van ervaring, gewaardeerd in FWG 60. Overige arbeidsvoorwaarden /mogelijkheden zijn conform de CAO-GGZ.

Functie-eisen

• Je bent een ervaren adviseur in de zorg, bij voorkeur in de GGZ, bij een zorgverzekeraar en/of een consultancy bureau.
• Je beschikt over Post HBO/universitair werk- en denkniveau.
• Je hebt kennis van en ervaring met het (her-) inrichten van processen en procedures
• Je hebt kennis en ervaring met AO/IC.
• Je weet risico’s op waarde in te schatten en bent bewezen succesvol om proces-verbeteringsprojecten tot een goed einde te brengen.
• Je beschikt over uitstekende sociale- en procesvaardigheden, geduld, incasserings- en relativeringsvermogen.
• Je beschikt over uitstekende sociale, coachende en communicatieve vaardigheden.
• Je bent in staat jouw focus op het eindresultaat te houden en bent een stabiele persoonlijkheid in een sterk veranderende omgeving.
• Je weet om te gaan met tegengestelde belangen en komt tot breed gedragen voorstellen.

Organisatie

GGZ Breburg belooft voor het verzorgingsgebied Midden- en West-Brabant om mensen met een psychiatrisch probleem de best passende specialistische hulp en begeleiding te bieden, zodat zij verder kunnen in het dagelijks leven. Dat doen we deskundig, met aandacht en doortastend. Veerkracht is een sleutelbegrip. Het geeft weer wat we willen bereiken: het versterken van de eigen kracht. Voor cliënten én medewerkers. We zetten onze klinische voorzieningen om naar ambulante zorg. Behandelen en begeleiden in de eigen omgeving van cliënten staan voorop.

Financiën bestaat uit vier afdelingen; Business Control (BC), Financial Control (FC), Financiële Service organisatie (FSO) en Zorgverkoop en Proces Ondersteuning (ZPO). De afdelingen zijn in ontwikkeling naar een nieuwe manier van dienstverlening aan de organisatie als serviceverlener, kenniscenter en bewaker van kaders.

De afdeling ZPO (5 fte) bewaakt de zorgomzet met behulp van professionele ondersteuning in zorgregistratieprocessen en verkoopprocessen. Daarbij worden de actuele ontwikkelingen van contracten en regelgeving toegepast en is er aandacht voor efficiënte en effectieve zorgprocessen. De afdeling kenmerkt zich door; expertise in regelgeving, kennis van de werking van administratieve processen en interne controles (AOIC) en het kunnen vertalen naar financiële consequenties. Kritisch, accuraat, analytisch, overtuigingskracht zijn daarbij belangrijke competenties.

Inlichtingen

Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met Koen Eekhout, Manager Financiën via telefoonnummer 088-0167080 of per mail k.eekhout@ggzbreburg.nl.

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk. Bekijk onze Vacature pagina voor een overzicht van actuele vacatures.