We weten allemaal dat de war for talent is begonnen, kandidaten hebben vaak meerdere aanbiedingen, zitten nooit lang zonder werk en verwachten meer van recruiters dan eerst. Als organisatie moet je hier op in spelen, hoe zorg je ervoor dat je de interesse wekt van een kandidaat én deze weet te behouden?

Dit vraagt om een andere werkwijze, post & pray is niet meer voldoende. Je moet actief aan de slag om kandidaten enthousiast te maken en je moet jezelf onderscheiden van de concurrent. Niet alleen in wat je kunt bieden maar ook in het sollicitatieproces.

Om inspiratie op te doen kunnen we ook buiten ons eigen vakgebied kijken. In onderstaand artikel, geschreven door Nikki van der Post, wordt beschreven wat recruitment kan leren van de consumentenmarkt. Als jij online iets besteld verwacht je eigenlijk dat dit morgen al in huis is. Maar als je ergens solliciteert moet je vaak nog ruim een week wachten op een reactie. Als jij online iets wilt kopen dan lukt dit vaak in twee klikken. Maar bij een sollicitatieformulier moet je soms wel tien vragen invullen. Zie je het verschil?

De wereld gaat steeds sneller en het gebruiksgemak is steeds belangrijker, juist in de huidige arbeidsmarkt moeten we ons hierop aanpassen en mee ontwikkelen. Als het in de consumentenmarkt kan, waarom dan niet bij recruitment?

Heeft jouw organisatie advies of ondersteuning nodig op het gebied van recruitment? Neem dan contact op met Neo-Mundo via info@neomundo.local of 010-7600985. Misschien kunnen wij meekijken!